Postnatale Yoga

Postnatale Yoga

Met de zwangerschap en bevalling ben je door enorme veranderingen gegaan. Lichamelijk is er rust, herstel en ontspanning nodig. Waar tijdens de zwangerschap we gericht zijn op het openen van het lichaam, helpen we bij de postnatale fase om weer te ‘sluiten’ en eigen te worden.

Ik ben erg enthousiast over de zachte en effectieve oefeningen uit de postnatale yoga. De houdingen en bewegingen zijn gericht op het versterken en stabiliseren van het bekken, de buikspieren en de rug; de borstkas en schouders te openen en om jezelf diep te ontspannen. Je bouwt kracht op van binnenuit, de ontspanning helpt je hormonen in evenwicht te brengen en je lichaam wordt weer van jezelf. De les bevat veel beweging, ademhaling en ontspanning, voor jou en je baby.

 

Er zijn zowel individuele sessies aan huis mogelijk, als een groepsles. In beide gevallen kan je baby erbij aanwezig zijn en jouw bewegingen bewonderen!

 

Individueel

Ben je net bevallen? Dan kan een individuele yoga-sessie aan huis heel fijn zijn. In overleg kijken we naar wat je het meest nodig hebt. Je leert effectieve ademhalingsoefeningen en subtiele bewegingen die je lichaam helpen te doen wat er van nature gebeurt: het herstellen en sluiten. Dit is al mogelijk vanaf de eerste dag na de bevalling, bij voorkeur binnen 2 weken, maar ook later heb je er veel profijt van. 2 a 3 sessies in de eerste zes weken zijn aan te raden.

Een sessie aan huis (in Nijmegen of Lent) van 60 minuten kost 60,- per keer.